Headerbild

Träna freeskiing/snowboard

Uppdatering för säsong 2022

Torsdagar kl 18.00-19.00 Äldre ungdom

För er lite äldre som varit med tidigare eller ni som är nya och som vill vara med:

Vi träffas klockan 18.00 utanför skidstugan. Vi kör sedan torsdagar samma tid 18.00-19.00

Lördagar kl 10.30-11.30 Yngre Nybörjargrupp

För er som vill testa på freeskiing och snowboardträning med oss i Agnäs IK:

En nyhet för i år är att vi kommer att ha en yngre nybörjargrupp på lördagar kl.10.30 i familjebacken som kommer att ledas av våra äldsta ungdomar som varit med sen vi började med våra träningar för 6 år sedan.

Första träning lördag den 5 februari kl 10.30-11.30. Vi träffas i familjebacken. Vi kör sedan lördagar samma tid 10.30-11.30.

Kravet för nybörjargruppen är att kunna åka liften i familjebacken och ta sig ned för backen själv.

Ni som är intresserade av att vara med maila oss på agnasik@hotmail.com

Är ni inte medlemmar i Agnäs IK så gå in på bli medlem sidan och följ instruktionerna. Vi tar en träningsavgift på 100kr inklusive medlemskap denna säsong. 100:- betalas in på BG: 5733-1019. Märk betalningen med träningavgift 2022. Träningen kan dock med kort varsel ställas in om ledare saknas eller på grund av dåligt väder. Hoppas vi ses i backen!

Hälsningar ledarna i Agnäs IK

Gillar du att åka skidor eller snowboard, hoppa och trixa och vill lära dig mer? Då har du hamnat rätt!

Innan snön landat kör vi försäsongsträning i Castorhallen med trampolinhoppning på onsdag kvällar mellan 18:00-20:00. Där förbereder vi oss genom trampolinhoppning att klara trixen i backen.

Under vinter säsongen kör vi freeskiing- och snowboardträning i Agnäsbacken på torsdagkvällar. Träningen pågår fram till mars/april. Vi brukar starta kl 18:00 och avsluta runt 19. De som vill brukar stanna och åka själva efter träningen.

Träningsgrupperna delas upp efter kunskapsnivå. Vi vill dock att vissa grundkunskaper finns så som att svänga, stanna och åka liften själv. Träningen riktar sig till barn som är 6 år och äldre.

Säsongskostnad är 100 kr per person inklusive medlemskap i Agnäs IK  . Familjemedlemskap finns. Se avgifter under Föreningen, avgifter. Liftkort i Agnäsbacken krävs, för mera information gå gärna in på Agnäsbackens hemsida.

Avgiften betalas åter vid uppvisande av läkarintyg.

Barn/ungdomar ska under träningen för att få delta bära hjälm och vi rekommenderar även ryggplatta.

Anmäl dig till Agnäs IK på:

agnasik@hotmail.com

Har du frågor ring: