Agnäs IK har ny ordförande

2022-06-17 i Allmänt

En ny epok har inletts i föreningen Agnäs IK med föreningens första kvinnliga ordförande som efterträder tidigare ordförande som hållit i klubban i 37 år.

Bild: Amanda Flodell Forsberg och Tommy Israelsson

Idag har Agnäs IK haft årsmöte och avtackat Tommy Israelsson som ordförande i klubben. Tommy har varit ordförande i 37 år sedan 1985. En eldsjäl som funnits i föreningens hjärta i många år. Vi tackar Tommy för denna betydelsefulla tid och ser fram emot fler år av hans brinnande intresse för föreningen och dess framtid samt Agnäs som by.

Ny ordförande i föreningen är Amanda Flodell Forsberg bosatt i Agnäs. Amanda har varit aktiv i föreningen sedan flera år. Hon har varit aktiv i både skidsektionen och löparsektionen och sedan ett antal år suttit med i styrelsen.

En ny epok är därmed inledd med Agnäs IKs första kvinnliga ordförande.

Grattis till det ärofyllda uppdraget Amanda!